Arto Malmberg - 16.01.2021

Pinokkion kengissä

Saturomaani kertoo eläväksi muuttuvan Pinokkio-puunuken ja hänen isänsä, köyhän nukentekijän Geppetton, seikkailuista.Monien seikkailujen ja houkutusten kautta Pinokkiosta kasvaa ihan oikea poika, joka osaa erottaa oikean väärästä. Yksi sadun opetuksista on se että totuus johtaa elämään. Opetus on siis sovellettavissa myös kristityn elämään. Totuuden valitseminen ei ole luonnostaan helppoa, mutta elintärkeää se on. Aiheesta opettamassa pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Salatut elämät"

Salatut elämät opetussarjassa nostamme kissat pöydälle. Nostamme esiin asioita, joista liian usein seurakunnassa vaietaan. Elämäämme hiipii helposti asioita, jotka orjuuttavat, jotka haluamme salata, koska ne synnyttävät häpeää. Salailun sijaan paras lääke siihen mikä orjuutta ja synnyttää häpeää, on tulla näkyväksi Jumalalle ja luotetulle ihmiselle.

Opetus ja messikysymykset

Muita opetuksia