Tiedote 18.3.2020 Jyväskylän Satamaseurakunta

Uusien Suomen hallituksen linjaamien ohjeiden myötä, tässä tietoa toiminnastamme koronavirusepidemiaan liittyen.

Sataman illat

Sataman Illat siirtyvät nettiin ja ne lähetetään toistaiseksi live lähetyksenä youtube kanavamme kautta.

Voit siirtyä kanavalle tästä.

Myöhemmin pelkät opetukset ovat vanhaan malliin kuuneltavissa  opetusarkistosta. Myös messikysymykset löytyvät saman linkin takaa.

K11-ja nuorten illat, sekä perhesähly

Ollaksemme johdonmukaisia koulujen sulkemisen kanssa, emme myöskään toistaiseksi pidä lainkaan K11- ja nuorten iltoja Telakalla. Samoin perhesähly Kristillisellä koululla on tauolla.

Rukousillat ja tiimikokoontumiset

Seurakuntaelämän elinvoimaisuuden kannalta tärkeimmät kokoontumiset jatkuvat normaalisti eli torstain päivärukous klo 11-12 ja Sataman rukousilta klo 18.00 alkaen. Mahdolliset tiimikokoontumiset tmv. pidetään tarpeen mukaan. Näissä kokoontumissa tulee noudattaa hallituksen asettamia rajoituksia. Muistutuksena vielä; Ethän tule paikanpäälle, jos sinulla on vähäisiäkin flunssan oireita.

Karanteeniaika

Noudatamme kaikkien toimintaamme osallistuvien kohdalta ulkomaille suuntautuneen matkan jälkeen 14 vrk karanteeniaika, jolloin ei tule osallistua mihinkään seurakuntamme toimintaan muutoin kuin verkon välityksellä.

Aputiimi auttaa

Jos tarvitse apua kaupankäynnissä tai missä muussa asiassa tahansa, niin ota yhteyttä, katsotaan miten voimme auttaa sinua. Soita Jarmo Laakkoselle puh. 044 513 7628.

Rukous

Jatketaan rukousta Suomen ja sen kansan puolesta.

Somessa on kiertänyt rukouskehoitus, jonka liitän tähän loppuun.

Korona leviää nopeasti, mutta rukous vielä nopeammin.

Korona eristää, mutta rukous yhdistää. Rukoile ja lähetä tämä viesti eteenpäin!

Rakas Kaikkivaltias Jumala! Sinä hallitset koko maailmaa. Sinä rakastat jokaista ihmistä ja jokaista kansaa. Sinä lähetit poikasi Jeesuksen, jotta me emme kuolisi synteihimme, vaan että meillä olisi pääsy Sinun luoksesi.

Kiitos, että saan olla Sinun omasi. Varjele tänään minut ja kaikki rakkaani pahalta.

Suojaa meidät koronavirukselta. Anna meille Sinun rauhasi.

Siunaa Suomea, että päättäjät tekisivät oikeita päätöksiä, että hoitohenkilökunta jaksaisi ja että virus leviäisi mahdollisimman vähän. Suojele riskiryhmiä.

Puhuttele Suomen kansaa. Sinä olet meidän todellinen turvamme. Anna meille meidän syntimme anteeksi ja auta meitä etsimään ensin sinun tahtoasi.

Jeesus, Sinä olet kipujen mies ja sairauden tuttava. Ole tänään lähellä niitä,  jotka pelkäävät sairastumista tai ovat sairastuneet. Vahvista heitä.

Siunaa kaikkia muitakin maita, jotka taistelevat koronaa vastaan. Anna viisautta rokotteen kehittäjille.

Tätä pyydämme poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.

Vanhimmiston puolesta, Arto

Arto Malmberg

Johtava pastori, Satamaseurakunta

Polttolinja 35 40520 JKL