”Ihmeellistä”- ”Luomisen juhlaa”-

Samoin kuin kaunis maalaus kertoo jotain tekijästään, samoin luontokin kertoo Luojastaan. Jos väittäisimme tosissaan, että joku maalaus tai rakennus on syntynyt sattumalta tai itsestään, meitä pidettäisiin vähä-älyisenä. Kun tiede väittää että ympärillämme näkyvä maailma ja luonto on syntynyt sattumalta ja itsestään, pidetään sitä kuitenkin uskottavana. Väkisin herää ajatus että onkohan tässä nyt mitään järkeä. Tänään käsittelemme luomisen todisteita yleisillä tasoilla ja sitä miksi evoluutio on tieteellisesti ja loogisesti/filosofisesti paljon huonompi selitys elämälle kuin luominen. Aiheesta opettaa jyväskyläläinen kirurgi Mikko Tuuliranta.

Jyväskylän kaupungin ja Aluehallintoviraston ohjeistusten myötä Sataman Illat ovat nettissä ja ne lähetetään toistaiseksi live lähetyksenä youtube kanavamme kautta entiseen tapaan. Livestriimit tuotetaan eli tehdään Telakalla (seurakuntamme toimipiste) reaaliaikaisesti lauantai-iltoina klo 16.00 alkaen. Voit siirtyä kanavalle tästä.

Samaan aikaan tarjoamme mahdollisuuden seurata livestriimausta Kristillisen koulun ruokasalissa yhdessä niin, ettei 20 henkilön koronasuositusraja ylity. Jotta pysymme suositusten rajoissa, tarvitsemme siihen ennakkoilmoittautumisen, jonka voit tehdä tästä linkistä tai soittamalla Artolle p.0401702334. Ilmoittaudu viimeistään lauantaina 8.5.2021 klo 12.00.

Kristillisellä koululla pidämme huolta turvaväleistä, tarjoamme halukkaille maskeja ja pidämme käsidesiä käsien ulottuvilla. Mikäli olet yhtään nuhainen, yskäinen tai muuten kipeä, osallistu iltaan kotoa käsin. Voit lähettää rukousaiheesi rukouspuhelimeen tekstiviestillä 041 319 6356.

Vaikka emme kaikki voi tavata kasvotusten, kokoonnumme yhteen seurakuntana – paikan päälle tai etäyhteyksin. On tärkeää, että vaalimme yhteyttä edelleen ja pidämme huolta toisistamme Jeesuksen esimerkin mukaisesti.

Sataman Illoissa on opetusta, paljon ylistystä ja mahdollisuus esirukoukseen puhelimitse.  Sydämellisesti tervetuloa!