”Jobin postia”-”Friends”

Huhtikuun opetussarjassa keskitymme kärsimyksen teemaan. Kärsimys koskettaa jokaista ihmistä tavalla jos toisella. Toisia enemmän ja toisia vähemmän, joitakin aivan liikaa. Miksi on kärsimystä? Miten rakastava Jumala voi sallia kärsimyksen? Onko kärsimys aina synnin seurausta? Näihin ja muihin kysymyksiin pohdimme vastauksia.

“Hädässä ystävä tunnetaan”,  sanoo suomalainen sananparsi. Tämän sai kokea todeksi myös Job. Ystävät olisivat onnistuneet lohduttajan tehtävässä erinomaisesti jos olisivat olleet hiljaa, mutta kun ei… Jobin ja hänen ystäviensä keskusteluihin meitä tulee perehdyttämään pastori Sandesh Robert.

Jyväskylän kaupungin ja Aluehallintoviraston ohjeistusten myötä Sataman Illat ovat nettissä ja ne lähetetään toistaiseksi live lähetyksenä youtube kanavamme kautta entiseen tapaan. Livestriimit tuotetaan eli tehdään Telakalla (seurakuntamme toimipiste) reaaliaikaisesti lauantai-iltoina klo 16.00 alkaen. Voit siirtyä kanavalle tästä.

Samaan aikaan tarjoamme mahdollisuuden seurata livestriimausta Kristillisen koulun ruokasalissa yhdessä niin, ettei 10 henkilön koronasuositusraja ylity. Jotta pysymme suositusten rajoissa, tarvitsemme siihen ennakkoilmoittautumisen, jonka voit tehdä tästä linkistä tai soittamalla Artolle p.0401702334. Ilmoittaudu viimeistään lauantaina 13.3.2021 klo 12.00.

Kristillisellä koululla pidämme huolta turvaväleistä, tarjoamme halukkaille maskeja ja pidämme käsidesiä käsien ulottuvilla. Mikäli olet yhtään nuhainen, yskäinen tai muuten kipeä, osallistu iltaan kotoa käsin. Voit lähettää rukousaiheesi rukouspuhelimeen tekstiviestillä 041 319 6356.

Vaikka emme kaikki voi tavata kasvotusten, kokoonnumme yhteen seurakuntana – paikan päälle tai etäyhteyksin. On tärkeää, että vaalimme yhteyttä edelleen ja pidämme huolta toisistamme Jeesuksen esimerkin mukaisesti.

Sataman Illoissa on opetusta, paljon ylistystä ja mahdollisuus esirukoukseen puhelimitse.  Sydämellisesti tervetuloa!