Sataman Illat siirtyvät nettiin ja ne lähetetään live lähetyksenä youtube kanavamme kautta.

Lähetys Jyväskylän Satamaseurakunnan toimipisteestä Telakalta alkaa klo 16.00.

Lähetystä voit siirtyä seuraamaan seuraavan linkin kautta.

Myöskin Sataman illan opetus on katsottavissa netissä viimeistään seuraavan viikon alussa.

__________________

Tässä opetussarjassa ” Jauhot suuhun!” tutustumme Jaakobin kirjeeseen. Jaakobin kirjeen opetuksia voi pinnallisesti luettuna pitää lakihenkisinä ja siksi on tärkeä tutustua sen sanomaan tarkemmin. Jaakob puolustaa varsin voimakkaasti tekojen merkitystä kristillisessä uskossa. Jaakobin mukaan kristillisyys joka ei näy käytännössä, on pelkkää nimikristillisyyttä. Usko Jeesukseen on enemmän kuin pelkkää totena pitämistä, se lähtee sydämestä ja vaikuttaa koko elämään.

__________________

Jaakobin kirjeen alun jakeet koettelemuksista, ovat näin koronakriisin keskellä erityisen ajankohtaisia. Mikä tahansa koettelemus meitä sitten kohtaakaan, niin voimme luottaa siihen, että sen on ensin läpäissyt Jumalan taivaallisen “koetussuodattimen”. Koetusten keskellä myös koetellaan sitä, miten käytämme kieltämme. Kielemme tarvitsee kesyttämistä, joskaan helppoa se ei ole meistä kenellekkään. Kielen kesyttämistä kanssamme pohtii pastori Arto Malmberg.