Katselin kerran kaupan kassalla, kun äiti suostutteli lastansa tulemaan pois ostoskärryjen kyydistä. Kärsivällisesti, mutta määrätietoisesti tuo äiti irrotti huutavan lapsensa kädet ostoskärryjen kädensijasta ja nosti hänet syliinsä. Hetken lohduttelun jälkeen lapsi rauhoittui ja oli halukas lähtemään kotiin.

Tuon lapsen tavoin me pidämme tiukasti kiinni monista asioista; maineesta, omaisuudesta, kunniasta, vallasta tai ehkä omasta uskonnollisuudestamme. Kuvittelemme niiden tuovan meille pysyvää onnea ja turvaa. Olemme niin kovin lyhytnäköisiä.

Viimeaikainen koronaviruksen aiheuttama kriisi on saanut miettimään, miten helposti monet vakaina pitämämme asiat muuttuvatkin epävarmoiksi. Monet asiat, joista olemme pitäneet tiukasti kiinni, ovatkin alkaneet tuntua vähemmän tärkeiltä. Olemme saaneet muistutuksen kaiken katoavaisuudesta. Kaikki tämä on saanut kysymään, missä lopulta on turva.

Kuten tuo äiti ei halunnut jättää kiukuttelevaa lastansa yksin ostoskärryihin, ei Jeesuskaan halua jättää meitä yksin. Hän haluaa irrottaa otteemme hellästi pois turhasta, jotta voisi ottaa meidät syliinsä ja viedä kotiin.
Tässäkin maailmantilateessa saamme huomata, että Herra ei ole unohtanut eikä hyljännyt meitä. Kaiken myllerryksen keskellä saamme uskoa, että Jeesus on aivan lähellä. Vaikka monet asiat ympärillämme horjuvat, on Jeesus vakaa ja muuttumaton. Siihen luottaen saamme ojentautua hänen syliinsä. Galattalaiskirje 3:26 sanoo: ”Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen.” Auta, Jeesus,  minuakin päästämään irti turhasta ja olemaan sinun lapsesi!

Siunaten, Jussi Perämäki

Nyt kun olemme enemmän tai vähemmän eristyksissä toisistamme, niin yhteyttä vahvistamaan täällä Jyväskylän Satamaseurakunnan sivulla on ”Paimenen ääni” palsta. Koronaeristyksen pitkittyessä some tullee pullistelemaan maailmanlopun ja tuomionpäivän julistajia enenevässä määrin. On siis hyvä, että kaiken tämän tarjonnan keskellä on myös mahdollista kuulla oman seurakunnan paimenen ääntä. Tarkoitus on , että joku seurakuntamme vanhimmiston jäsenistä kirjoittaa vähintään kerran viikossa tälle palstalle, ainakin tämän koronaeristyksen ajan.