Jarmo Sormunen - 02.09.2017

Luonnonlahjat

Onko Sulla lahjoja? Me ajattelemme usein, että no mulla ei ainakaan ole mitään erikoista. Ja kuitenkin Jumala on Sinut luodessaan antanut Sinulle upean lahjapaketin, joka on tarkoitettu käytettäväksi Jumalan kunniaksi. Sinun luonnolliset lahjasi, kykysi ja taipumuksesi ovat sitä materiaalia, joilla Hän haluaa Sinun palvelevan toisia. Ketä siis palvelen luonnollisilla lahjoillani? Tässä Sataman Illassa opettaa pastori Jarmo Sormunen.

Sarjasta: "Kristityn lahjavarustus"

Mitä Sulle tulee mieleen sanasta ‘armolahjat’? Hengästyttääkö vai pelottaako? Onko kyse jostakin hurmahenkisestä touhuilusta, jossa ei tunnu olevan mitään logiikkaa? Vai onko Jumala oikeasti antanut meille varustuksen ja lahjoja, joilla voimme palvella Häntä ja lähimmäisiämme tehokkaammin kuin nyt? Ja miten minä löytäisin omat lahjani ja kutsumukseni?

Opetusteksti

Muita opetuksia "Kristityn lahjavarustus"

Arto Malmberg - 16.09.2017

Ihmelahjat

Kun ryhdyt rakentamaan tai remontoimaan taloasi, tarvitset sopivia työkaluja. Sahalla ei voi tehdä kaikkea, eikä sähköporallakaan! Jotta voimme palvella omalla kutsumuksellamme kristillisessä seurakunnassa, tarvitsemme siihen oikeanlaisia työvälineitä. Jumala on luvannut antaa ihmelahjojaan seurakunnan rakentamiseksi - sen mukaan kuin Pyhä Henki näkee hyväksi. Meidän tehtävämme on anoa niitä ja iloita niistä. Sekä silloin, kun saamme niitä itse, kuin myös silloin kun Jumala antaa niitä kaverille. Illan opetuksesta vastaa pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Kristityn lahjavarustus"

Opetusteksti

Muita opetuksia "Kristityn lahjavarustus"