Jarmo Sormunen - 02.12.2017

Mentorin matkassa

Pastori Jarmo Sormunen kysyy tänäiltana: "Haluatko olla Jumalan käytössä?" Toivoisitko jättäväsi jälkeesi hengellisen perinnön, joka on enemmän kuin kullat tai hopeat, talot tai tavarat? Jos haluat tätä, oletko valmis oppimaan toisilta Jumalan valtakunnan lainalaisuuksia? Ja oletko halukas itse jakamaan oppimaasi jollekulle nuoremmalle? Jos olet elänyt Jeesuksen yhteydessä, Sinulla on annettavaa ja aina myös opittavaa. Me emme pärjää yksinämme. Joosuan lailla jokainen meistäkin tarvitsee Mooseksensa, mentorin, jonka kanssa voi jakaa elämää ja oppia tuntemaan enemmän Jumalaa.

Sarjasta: "Joosuan menestystarina"

Raamattu on sankaritarina ja menestystarina. Mutta se on erityisesti kärsivien sankareiden menestystarina. Kärsimys ja vastoinkäymiset ovat omiaan pitämään Jumalan lasta nöyränä. Ilman niitä me ylpistymme. Jumala käyttää vastoinkäymisiä varjellakseen meitä innostumasta omasta uskostamme ja voimastamme. Hän pitää meitä niiden kautta riippuvaisina Jumalasta. Joosuan elämä oli menestystarina, josta ei puuttunut haasteita eikä epäonnistumisiakaan. Joosua oppi seuraamaan Jumalaa seuraamalla Moosesta, turvaamalla Jumalaan enemmän kuin ihmisiin ja pitämällä päämäärän kirkkaan. Jumala opettaa meitä Joosuan kautta kulkemaan päivä kerrallaan ja uskollisesti tottelemaan Häntä.

Muita opetuksia "Joosuan menestystarina"

Powered by Series Engine

Arto Malmberg - 16.12.2017

Kohti päämäärää!

Mihin Sinä olet matkalla? Mikä on Sinun päämääräsi? Mikä on tavoitteesi elämässäsi? Jumala haluaa Sinun pyrkivän samaan päämäärään kuin Hänkin. Emme pysty siihen omilla voimillamme. Mutta Hän voi viedä meidät tavoitteeseemme. Hän ei kuitenkaan tee sitä meidän puolestamme vaan Hän haluaa meidän olevan prosessissa mukana. Joosualla oli päärmäärä, luvattu maa. Ilman Jumalaa hän ei olisi sinne päässyt. Mutta Jumalan avulla mitkään esteet eivät pysäyttäneet häntä. Hän tiesi mihin Jumala halusi koko kansan johtaa. Luvatun maan valloitukseen ohjaamassa pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Joosuan menestystarina"

Muita opetuksia "Joosuan menestystarina"

Powered by Series Engine