Arto Malmberg - 06.01.2018

Tämän ajan arvot

Moni kokee ulkopuolisuutta tässä maailmassa. Kaikki muuttuu, eikä mikään ole enää tuttua ja turvallista. Miten isosta muutoksesta oikein on kyse? Millaisessa arvojen murroksessa me elämme? Myös kristillinen seurakunta elää tässä murroksessa. Se voi laittaa päänsä pensaaseen ja uskotella, että kaikki on samanlailla kuin ennenkin. Tai se voi mukautua tämän ajan arvoihin ja menettää oman suolansa. Tai sitten se voi kohdata tämän ajan haasteet Raamattu kädessään - pysymällä itse totuudessa ja rakastamalla niitäkin, jotka eivät siinä pysy. Tämän Sataman Illan opetuksesta vastaa pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Voimaa vai heikkoutta?"

Tässä ajassa arvostetaan voimaa ja tehokkuutta. Heikkous ja nöyryys on halveksittavaa. Työpaikat menevät voimakkaille ja oman arvonsa tunteville. Niille jotka mainostavat itseään. Jokainen kun on oman onnensa seppä. Ja jos Sinulla ei mene ulkoisesti loistavasti, olet huonoa takoja. Mutta Jumalan maailmassa arvot ovat toisin. Hän on luvannut olla heikoissa väkevä. Hänen voimansa tulee esiin juuri silloin, kun me epäonnistumme.Silloin kun meidän oma egomme ei ole Hänen toimintansa tiellä. Mitä enemmän me tarvitsemme Häntä, sitä suuremman kunnian Hän saa elämämme kautta..

Opetusteksti     Messikysymykset

Muita opetuksia "Voimaa vai heikkoutta?"

Ilkka Alenius - 20.01.2018

Paavalin voima ja heikkous?

Monien mielestä apostoli Pavali on yksi Raamatun ristiriitaisimmista henkilöistä. Jo tämän juutalaisen kirjanoppineen kääntyminen kristityksi herättää monia kysymyksiä. Miten Jumala saattoi armahtaa seurakunnan vainoojaa? Miten kukaan saattoi koskaan oikein luottaa häneen? Vielä enemmän kysymyksiä on herättänyt Paavalin opetus. Hän kun julisti Jumalan pyhyyttä ja voimaa sekä ihmisen heikkoutta tavalla, joka loukkasi monia aikansa uskonnollisia ihmisiä. Ja kun tähän vielä lisää Paavalin oman elämän, voimakkaan tahtoihmisen määrätietoisuuden sekä syvän heikkouden ja synnin tunnon, ei ole ihme, että mies jakaa mielipiteitä. Toiset rakastavat tätä koko kristillisen seurakunnan tiennäyttäjää. Toiset eivät. Tässä Sataman Illassa opetuksesta vastaa Ilkka Alenius.

Sarjasta: "Voimaa vai heikkoutta?"

Opetusteksti     Messikysymykset

Muita opetuksia "Voimaa vai heikkoutta?"