Arto Malmberg - 08.09.2018

Israelin sakkolenkki

Onko Israel jollain lailla erityinen Jumalan silmissä tai millainen rooli heillä on maailman pelastushistoriassa? Jumala lähti kasvattamaan kokonaista kansakuntaa yhdestä miehestä, jotta tuohon kansaan voisi syntyä luvattu Messias Vapahtaja. Ei mikään pieni ja vähäpätöinen prosessi. Jos ihminen itse olisi kirjoittanut tuon kansan historian, olisi se ollut paljon mutkattomampi. Mutta jälleen kerran voidaan todeta - “Se mikä on ihmiselle mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista”. Pastori Arto Malmberg aloittaa opetussarjan israelista.

Sarjasta: "Finland first - Israel second?"

Millä sijalla Israel on sinun ajattelussasi, ensimäisellä vai toisella, vai onko sillä sijaa elämässäsi lainkaan. Israelin kansan olemassaolo, on jo itsessään ihme. Onko toista kansakuntaa, joka olisi ollut näin pitkään olemassa maanpäällä? Tuskin mitään kansaa on myöskään vainottu yhtä paljon kuin juutalaisia. Jo nämä seikat tekevät Israelista erityislaatuisen, eikä siinä vielä todellakaan ole kaikki. Tässä opetussarjassa pyrimme sukeltamaan hieman pintaa syvemmälle ja pohtimaan, josko Israelille löytyisi paikka sydämistämme. Jumalan sydämeltä se paikka ainakin löytyy.

Messikysymykset     Opetusteksti

Muita opetuksia "Finland first - Israel second?"

Petri Kauhanen - 22.09.2018

Rasavilli Nobel-rohmu

Pastori Petri Kauhanen tulee opettamaan aiheesta juutalaiset ja antisionismi. Petri Kauhanen on toiminut mm. Karmel-yhdistyksen toiminnanjohtajana. Luterilaisessa seurakunnassa hänen vastuualueenaan on ollut aikuistyö, useiden laajojen kampanjoiden vetäminen, pienryhmä-, esirukous-, ja sielunhoitotyö. Vuodesta 1986 alkaen hän on ollut mukana myös Hengen uudistus kirkossamme toiminnassa.

Sarjasta: "Finland first - Israel second?"

Messikysymykset

Muita opetuksia "Finland first - Israel second?"