Arto Malmberg - 10.11.2018

Tahdon elää rohkeasti!

Millainen on sitoutumisen hinta, onko siitä saatu hyöty vaivan arvoinen? Useimmat meistä olemme sitoutuneet tietoisesti tai tietämättämme. Jeesus oli erittäin sitoutunut silloinkin, kun inhimillisesti katsoen hänen elämänsä johti täydelliseen tappioon ja tuhoon. Hän jätti elämänsä Jumalan käsiin. On varmasti paikallaan kysyä itseltään; “Millaista on minun sitoutumiseni, keihin ja mihin olen oikeasti sitoutunut?” Aiheesta tulee opettamaan seurakuntamme pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Riippumattomuuden sietämätön keveys"

Riippumattomuus - päivän sana. “Kukapa ei haluaisi olla riippumaton?”, saatetaan kysyä. Olisi niin hienoa olla ja mennä, kun ei tarvitsisi olla riippuvainen mistään eikä kenestäkään. Elinikäinen sitoutuminen avioliittoonkin on saatu kuulostamaan ahdistavalta ja vanhanaikaiselta. Kuitenkin näyttää siltä, että kun ihmiset koettavat olla riippumattomia mistään tai pelkäävät sitoutumista, he ovatkin entistä enemmän kiinni riippuvuuksissa tai kokevat olevansa sidotumpia. Entäpä jos meidät on tarkoitettukin olemaan toisistamme tavalla tai toisella riippuvaisia. Tai voisiko sitoutuminen Kristukseen ja seurakuntaan ollakin tie kokemaan todellista vapautta - sitä mitä haemme riippumattomuudella?

Opetusteksti     Messikysymykset

Muita opetuksia "Riippumattomuuden sietämätön keveys"

Arto Malmberg - 10.11.2018

Tahdon elää rohkeasti!