Arto Malmberg - 02.04.2022

Yltäkylläisesti

“Yltäkylläisesti” on ensimmäisen opetuskertamme nimi. Maailmassa on paljon puutetta, hätää ja kärsimystä. Kuitenkin Jumala on antanut paljon armoaan ja lahjojaan ihmisille – yltäkylläisesti. Katkennut yhteys Isään Jumalaan on tuonut ihmisen osaksi puutteen ja orpouden, vastaavasti Jeesuksessa tuo yhteys ihmiseen ja seurakuntaan rakentuu jälleen. Illan opetuksesta vastaa pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Yhdessä tuumin"

Opetussarja antaa uskovalle ja seurakunnalle eväitä vankan hengellisen perustuksen ja yhteyden rakentamiseen. Opetussarjassa paneudumme yhteen Uuden Testamentin kirjeeseen. Efesolaiskirje on kirjoitettu voimakkaan pakanuuden keskellä vaikuttaneelle seurakunnalle. Efeso oli Aasian provinssin pääkaupunki, suuri liike-elämän ja erilaisten uskontojen keskus. Kirjeen sanoma on edelleen ajankohtainen varsinkin kun yhteiskuntamme on kovaa vauhtia ottamassa askelia pois päin Jumalasta ja hänen elämää suojelevasta sanastaan.

Opetus ja messikysymykset

Muita opetuksia "Yhdessä tuumin"

Arto Malmberg - 14.05.2022

Suhteessa

“Suhteessa” opetus koskettaa aviopuolisoiden välistä suhdetta. Esikuvan ja periaatteet tähän löytyy seurakunnan ja Jeesuksen välisestä suhteesta. Ohjeista osansa saa niin lapset, kuin palvelijatkin. Pohdimme myös sitä miten kristityn tulisi varustautua tähän aikaan.

Sarjasta: "Yhdessä tuumin"

Opetus ja messikysymykset

Muita opetuksia "Yhdessä tuumin"