Arto Malmberg - 07.03.2020

Ruma ankanpoikanen?

Jotta voi ymmärtää toista ihmistä, on ymmärrettävä myös itseään. Jotta voi rakastaa toista ihmistä, on rakastettava itseään. Mihin minäkuvani ja identtiteettini perustuu. Onko se kovalla työllä ansaittu status vai joitan muuta. Mistä voisimme saada vankan pohjan identiteetillemme, niin että se kestää ja pysyy vahvana myös koetusten kohdatessa. Ajatuksia aiheen tiimoilta, Raamatun valossa meille tulee jakamaan pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Kokonaiseksi ihmiseksi"

Seurakuntaa verrataan Raamatussa ihmisen kehoon. Ihmisen kehossa jokaisella jäsenellä on oma paikka ja tehtävä. Jokainen kehon osa on myös ainutlaatuinen. Terveessä kehossa myöskin ruumiinjäsenet toimivat sopusoinnussa toistensa kanssa, kehossa ei ole ristiriitaa. Optimaalista olisi, että seurakunnassa ihmisten eli sen jäsenten välillä ei olisi ristiriitoja. Todellisuudessa asia ei kuitenkaan ole aina niin yksinkertaista. Eläessämme suhteessa toisiin ihmisiin, on hyvä oppia ymmärtämään erilaisia luonnetyyppejä, sekä parhaassa tapauksessa myös nähdä oma kasvun tarpeemme.

Messikysymykset ja opetus

Muita opetuksia "Kokonaiseksi ihmiseksi"

Arto Malmberg - 21.03.2020

Leikkauspöydällä

Kun olemme tehneet matkaa itseemme ja vähän päässeet ymmärtämään mitä “tekoa olemme”, avaa se meille mahdollisuuden muutokseen. Miten tuo muutos sitten tapahtuu ja kuinka paljon se vie aikaa? Sitä emme tiedä, mutta tärkeä on lähteä matkaan ja pysyä liikkeellä. Matkaoppaanamme on tällä kertaa pastori Arto Malmberg.

Sarjasta: "Kokonaiseksi ihmiseksi"

Opetusteksti ja messikysymykset

Muita opetuksia "Kokonaiseksi ihmiseksi"