Jarmo Sormunen - 09.04.2016

Elävä Jumala

Jarmo Sormunen aloittaa aikuisten puolella opetussarjan otsikolla "Hyvä Jumala!" Tässä ensimmäisessä illassa hän puhuu elävästä Jumalasta, joka ei suostu jäämään kaappiin. Jumala vaikuttaa kaikessa mitä me teemme, halusimme tai emme. Kysymys kuuluukin, annammeko Hänen tulla kaapista ulos meidän eläämme. Annammeko hänelle kunnian ja kiitoksen?

Sarjasta: "Hyvä Jumala!"

Moni arvostettu filosofi on julistanut Jumalan kuolleeksi tai ainakin täysin merkityksettömäksi nykyajan ihmiselle. Jumala on uskonnollinen käsite, johon törmää lähinnä vain kirkollisissa tilaisuuksissa. Muuten Hänet pyritään pitämään mahdollisimman kaukana arkisesta elämästä. Paitsi silloin, kun tarvitaan voimasanoja! Millainen on Sinun Jumalasi? Onko Hän eräänlainen kotijumala, joka otetaan kaapista esille silloin, kun tarvitaan? Vai onko Hän elävä, kaikkivaltias ja voittava Jumala?

Muita opetuksia "Hyvä Jumala!"

Jarmo Sormunen - 23.04.2016

Voittava Jumala

Monen mielestä suomalaista kristillisyyttä leimaa jonkinlainen alakulo. Meille on luontaista korostaa heikkoutta, kärsimystä ja tyytymistä vallitseviin olosuhteisiin. Emme mielellämme puhuisi voittoisasta kristillisyydestä. Sillä sehän on mahdotonta ja itsepetosta - tai niin ainakin on opetettu. Jarmo Sormunen puhuu tässä Sataman Illassa Voittavasta Jumalasta, jonka kanssa mekin olemme varmasti voittajan puolella. Se ei ole meidän voitollisuuttamme vaan Hänen! Mutta sekin on koettavissa olevaa todellisuutta!

Sarjasta: "Hyvä Jumala!"

Muita opetuksia "Hyvä Jumala!"