Jarmo Sormunen - 03.09.2016

Hyvät piirustukset

Jarmo Sormunen aloittaa tämän "Hurja remontti" -sarjan otsikolla "Hyvät piirustukset". Jumalalla oli alusta alkaen tarkka suunnitelma, miten Nehemian tuli toimia. Ja näistä piirustuksista on meilläkin paljon opittavaa.

Sarjasta: "Hurja remontti"

Suomenkin televisiossa pyörivä amerikkalainen "Hurja remontti" -sarja kertoo monihenkisestä sisustus- ja remonttiryhmästä, joka käy taistelua aikaa vastaan ja tekee viikossa sen, mihin tavallisesti vierähtäisi neljä kuukautta. Kohteina ovat vaikeissa elämäntilanteissa olevien perheiden asunnot. Tämän tunteikkaan sarjan juju on antamisessa ja ylipursuavan avun antamisessa. Myös meidät kristityt on kutsuttu rakentamaan - alttiisti ja vaivaa säästämättä. Kohteena on kristillinen seurakunta ja rakennuttajana itse kolmiyhteinen Jumala. Raamatun Nehemian kirja kertoo Jerusalemin muurien uudelleen rakentamisesta. Yksi mies sai näyn, kutsun ja mahdollisuuden vastata Jumalan kutsuun. Ja loppu on huikeaa historiaa.

Muita opetuksia "Hurja remontti"

Jarmo Sormunen - 17.09.2016

Älä ihmettele vastustusta!

Tässä kolmannessa "Hurja remontti" -sarjan illassa Jarmo Sormunen opettaa otsikolla "Älä ihmettele vastustusta!". Jerusalemin muurin rakentajat saivat osakseen negatiivisuutta, jopa vihaa. Jumalan valtakunnan työssä joutuu nykyäänkin väkisinkin kohtaamaan vastustusta. Jumalan vastustaja kun ei tykkää evankeliumista eikä evankeliumin julistajista. Miten tähän ahdistukseen pitäisi suhtautua?

Sarjasta: "Hurja remontti"

Muita opetuksia "Hurja remontti"