Martti Jantunen - 16.02.2019

Kädet savessa

Seurakunnan tehtävänä on toteuttaa Jumalan valtakunnan työtä maan päällä. Tässä seurakunta on kuin ihmisen keho, jossa on monta eri jäsentä ja kullakin jäsenellä on oma tärkeä paikkansa ja tehtävänsä. Samoin kuin jäsenet kehossa ovat erilaisia, ovat ihmiset seurakunnassa myös erilaisia ja jokaiselle on oma paikkansa ja tehtävänsä. Eri tehtävät vaativat myös erilaisia edellytyksiä tekijältään ja tämän huomioimista myös johtamisessa. Yksi Raamatullinen johtamisperiaate toimii esimerkin kautta, jossa edellytysten ohella tärkeää on myös asenne ja suhtautuminen sekä sitoutuminen. Tässä opetuksessa perehdymme näihin kysymyksiin, joita meille tulee valottamaan Martti Jantunen.

Sarjasta: "Sopivia sanoja sopimattomaan aikaan"

Tässä opetussarjassa viivymme ensimmäisen Timoteuskirjeen äärellä. Kirje kuuluu ns. pastoraali- eli paimenkirjeisiin, koska siinä annetaan ohjeita seurakuntien johtajille. Kirjeessä on ohjeita seurakunnan johtamisesta ja sen palvelijoista, miesten ja naisten käyttäytymisestä seurakunnan tilaisuuksissa, leskien ja orpojen huoltamisesta, sekä harhaoppien vastustamisesta.

Muita opetuksia

Martti Jantunen - 16.02.2019

Kädet savessa

Sarjasta: "Sopivia sanoja sopimattomaan aikaan"