Arto Malmberg - 09.02.2019

Timpan saappaissa

Tämä kerta on johdantoa Timoteuskirjeeseen ja samalla käymme hieman läpi kirjeen vastaanottajan Timoteuksen taustaa. Paavali kehoittaa Timoteusta pysymään puhtaassa opissa ja ohjeistamaan toisiakin siihen. Mitä tuo puhdasoppisuus oikeastaan on ja miten hairahtuneita tulisi ojentaa? Entä mitä me tämän päivän krisitty voimme ammentaa elämäämme Paavalin ohjeista nuorelle seurakunnan johtajalle.

Sarjasta: "Sopivia sanoja sopimattomaan aikaan"

Tässä opetussarjassa viivymme ensimmäisen Timoteuskirjeen äärellä. Kirje kuuluu ns. pastoraali- eli paimenkirjeisiin, koska siinä annetaan ohjeita seurakuntien johtajille. Kirjeessä on ohjeita seurakunnan johtamisesta ja sen palvelijoista, miesten ja naisten käyttäytymisestä seurakunnan tilaisuuksissa, leskien ja orpojen huoltamisesta, sekä harhaoppien vastustamisesta.

Muita opetuksia

Powered by Series Engine

Arto Malmberg - 09.02.2019

Timpan saappaissa