Jarmo Sormunen - 14.01.2017

Uudistuva Usko

Tässä vuoden toisessa Sataman Illassa pastori Jarmo Sormunen puhuu aiheesta "Uudistuva Usko". Nehemian kirja kertoo kansan kokonaisvaltaisesta parannuksesta ja uudistumisesta. Toimisiko sama nykypäivänä?

Sarjasta: "Hurja remontti II"

Hurja Remontti II -sarjassa jatkamme Nehemian kirjan tutkimista. Siinä missä kirjan alkuluvut puhuvat Jerusalemin muurin rakentamisesta, kirjan jälkiosa keskittyy juutalaisten henkilökohtaiseen elämään. On helppoa ulkoistaa ongelmat ja syyttää niistä vaikkapa omaa seurakuntaa. Kristillisen seurakunnan muurit ovat tänä päivänä maan tasalla siksi, että sen jäsenten elämän muurit ovat maan tasalla. Siksi - nostaessamme seurakunnan muureja, palatessamme jälleen Raamatun opetuksiin seurakunnasta ja kertoessamme ihmisille Kristuksesta, meidän tulee tehdä parannusta omista synneistämme, omista vääristä asenteistamme. Siihen Nehemia meitäkin rohkaisee.

Muita opetuksia

Powered by Series Engine

Jarmo Sormunen - 14.01.2017

Uudistuva Usko