Satamaseurakunta on perustettu vuoden 2008 kesäkuussa. Turussa seurakunta aloitti toimintansa vuoden 2016 aikana ja perustettiin virallisesti vuoden 2017 alussa.

Mukana on sekä aikuisia että lapsia, yksin eläviä ja perheellisiä – vauvasta vaariin. Pyrimme siihen, että Satamaan olisi mahdollisimman helppo kutsua uskosta kiinnostuneita ystäviä. Rakennamme yhteisöä, jossa innostutaan Jumalasta, seurataan Jeesusta, viihdytään yhdessä ja kutsutaan toisiakin Kristuksen luo.

Seurakuntamme päätapahtuma on kolme kertaa kuukaudessa pidettävä Sataman ilta. Se koostuu mm. yhteisestä ylistyksestä ja musiikista, käytännöllisestä opetuksesta aikuisille ja lapsille sekä kahvikeskusteluista. Kaikki ovat tervetulleita! Eikä tarvitse tietää kaikkia kristinuskon koukeroita. Pelkkä utelias mieli riittää!

Mihin uskomme

Satamaseurakuntien oppi on hyvin klassinen, voit tutustua siihen tarkemmin täällä.

Oleelliset asiat on kerrottu apostolisessa uskontunnustuksessa.

Minä uskon Jumalaan,Isään, Kaikkivaltiaaseen,taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, stui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

Apostolinen uskontunnustus

Miten toimimme

Satamaseurakuntien käytänteistä ja käytännön elämän ohjausta on avattu vuorostaan täällä.

Koemme jaetun johtajuuden tärkeäksi, jossa aktiivisten jäsenien panos on elintärkeä.

Tule mukaan yhteisöön

Suomen Satamanseurakunnat on eri paikkakunnilla toimivien seurakuntien verkosto, jotka jakavat saman näyn toimia Kristuksen lähettiläinä tämän päivän arjessa, rakentaen ja rakentuen Hänen ominaan. Haluamme oppia aitoa rakastavaa lähimmäisyyttä, jonka vain Jeesus voi meissä vaikuttaa. Lähde mukaan matkalle!

Jyväskylä

Turku