Hyvä Satamalainen!

Osallistumme seurakuntana Helsinki rukoilee -verkoston kokoamaan 40 päivän paasto- ja rukousketjuun Suomen puolesta yhdessä kymmenien muiden seurakuntien kanssa. Satamaseurakunnan paasto- ja rukouspäivä on torstai 11.4.

Tavoitteena on, että mahdollisimman moni paastoaisi ja rukoilisi silloin eduskuntavaalien puolesta. Paasto voi olla joko kokopaasto tai osapaasto (esim. lihan, herkkujen, kahvin jättämistä pois) kunkin oman tilanteen ja terveydentilan mukaan. Tervetuloa myös rukoilemaan yhdessä Telakalle: aamurukous alkaa klo 6.30, puolipäivän rukoushetki klo 11.00 ja Sataman rukousilta klo 18.00

Nyt tarvitaan rukousherätystä, jotta kaikki uskovat kävisivät rukoustaisteluun maamme ja kansamme tulevaisuuden puolesta.
”Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti.”    1. Tim. 2:1-2

Rukousaiheita:

• Että kaikki uskovat kävisivät äänestämässä Jumalan mielenmukaisia ehdokkaita ja että mahdollisimman moni heistä tulisi valituksi eduskuntaan.
  • Että saisimme nöyriä, rehellisiä ja oikeudenmukaisia kansanedustajia, jotka etsivät Jumalalta viisautta päätöksentekoon.
  • Että tulevassa hallitusohjelmassa näkyisivät kristilliset arvot ja ettei hallitusohjelmaan tule translakiesitystä, jossa halutaa häivyttää isän ja äidin rooli.
  • Saisimme hallituksen, jossa on mukana tunnustavia kristittyjä.
  • Että maahamme ei säädettäisi enää yhtään kristillisten arvojen vastaista lakia.
  • Että maassamme säilyisi sananvapaus puolustaa miehen ja naisen avioliittoa sekä lasten oikeutta olla poikia ja tyttöjä ym. kristillisiä arvoja, jotka sateenkaarijärjestöt yrittävät leimata vihapuheeksi sukupuolivähemmistöjä vastaan.