Koska:
Kristillinen koulu
Voionmaankatu 18
Jyväskylä

Seurakuntaa verrataan Raamatussa ihmisen kehoon. Ihmisen kehossa jokaisella jäsenellä on oma paikka ja tehtävä. Jokainen kehon osa on myös ainutlaatuinen. Terveessä kehossa myöskin ruumiinjäsenet toimivat sopusoinnussa toistensa kanssa, kehossa ei ole ristiriitaa. Optimaalista olisi, että seurakunnassa ihmisten eli sen jäsenten välillä ei olisi ristiriitoja. Todellisuudessa asia ei kuitenkaan ole aina niin yksinkertaista. Eläessämme suhteessa toisiin ihmisiin, on hyvä oppia ymmärtämään erilaisia luonnetyyppejä, sekä parhaassa tapauksessa myös nähdä oma kasvun tarpeemme.

________________

Jotta voi ymmärtää toista ihmistä, on ymmärrettävä myös itseään. Jotta voi rakastaa toista ihmistä, on rakastettava itseään. Mihin minäkuvani ja identtiteettini perustuu. Onko se kovalla työllä ansaittu status vai joitan muuta. Mistä voisimme saada vankan pohjan identiteetillemme, niin että se kestää ja pysyy vahvana myös koetusten kohdatessa. Ajatuksia aiheen tiimoilta, Raamatun valossa meille tulee jakamaan pastori Arto Malmberg.

_________________

Sataman Illoissa on opetusta niin aikuisille kuin lapsille, paljon ylistystä ja mahdollisuus esirukoukseen. Lopuksi juodaan kahvit ja viihdytään yhdessä. Translation in English. Sydämellisesti tervetuloa!