Sataman Illat siirtyvät nettiin ja ne lähetetään live lähetyksenä youtube kanavamme kautta.

Lähetys Jyväskylän Satamaseurakunnan toimipisteestä Telakalta alkaa klo 16.00.

Lähetystä voit siirtyä seuraamaan seuraavan linkin kautta.

Myöskin Sataman illan opetus on katsottavissa netissä viimeistään seuraavan viikon alussa.

__________________

Tässä opetussarjassa ” Jauhot suuhun!” tutustumme Jaakobin kirjeeseen. Jaakobin kirjeen opetuksia voi pinnallisesti luettuna pitää lakihenkisinä ja siksi on tärkeä tutustua sen sanomaan tarkemmin. Jaakob puolustaa varsin voimakkaasti tekojen merkitystä kristillisessä uskossa. Jaakobin mukaan kristillisyys joka ei näy käytännössä, on pelkkää nimikristillisyyttä. Usko Jeesukseen on enemmän kuin pelkkää totena pitämistä, se lähtee sydämestä ja vaikuttaa koko elämään.

___________________

Self help -oppaat ovat nousseet 2010-luvulla suureen suosioon. Individualismi korostaa yksilön kykyä kehittyä paremmaksi versioksi itsestään. Monissa oppaissa onkin viisaita neuvoja ihmisille. Riittävä unenmäärä, sopiva määrä liikuntaa, terveet ihmissuhteet ja mielekkäät harrastukset ja työtehtävät ovat tärkeitä jokaiselle meistä. Mutta mihin Raamattu meitä ohjaa ja opastaa?

Jaakobin kirjeen loppuosassa saamme syventyä moniin hyviin ohjeisiin, joilla kirjoittaja viitoittaa kristityn vaellusta. Mitä on maallinen ja taivaallinen viisaus? Mitä seuraa jos kiinnymme maailmaan, tuomitsemme lähimmäisemme tai luotamme väärällä tavalla omiin suunnitelmiimme. Saamme lukea myös rikkauden vaaroista, Herran tulon odottamisesta sekä rukouksen voimasta. Näihin teemoihin meidät johdattelee Vesa Lehtinen.